EKONOMIANSVARIG TILL CREATE

Create Business Incubator letar efter en ny stjärna till teamet. Nu ligger tjänsten som ekonomiansvarig ute och väntar på din ansökan. Framför dig ligger möjligheten att verka inom en av landets främsta företagsinkubatorer, jobba med ett grymt team och ha en mycket viktig funktion i organisationen – och samtidigt få vara med och jobba för ett ännu starkare Sverige!

 

Create är en inkubator som vänder sig till kunskapsintensiva startupföretag. Create är också involverad i flertalet internationella projekt. Är du en person med bred erfarenhet av ekonomi och trivs när du får möjligheten att använda hela bredden av din kompetens? Tycker du om att utveckla befintliga rutiner och bygga nya, arbeta verksamhetsnära och vara lite av ”spindeln i nätet”? Då kan det vara dig vi söker!

 

Som ekonomiansvarig hos oss har du en mycket viktig funktion och är en del av vår framgång. Du har ett övergripande helhetsansvar för vår ekonomi och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från registrering av leverantörsfakturor, löpande bokföring, uppföljning av pågående projekt, prognosarbete, budgetkontroll samt rapportering både till externa finansiärer, men också till ledningen. En stor del av tjänsten innefattar även att bistå verksamheten i verksamhetsnära analyser och i pågående projekt samt vara den som driver utvecklingen inom analys-, prognos- och budgetarbetet.

 

På Create får du chansen att tillsammans med ett grymt team bidra till utveckling av människor, affärer och nya tillväxtföretag. Vi ser gärna att du har en examen inom ekonomi och/eller har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete, gärna inom projektcontrolling.

Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt på Excel.

 

Som person trivs du bäst med att arbeta med en hög grad av eget ansvar och att självständigt och på ett strukturerat sätt, jobba mot uppsatta deadlines. Då tjänsten är affärsnära och innebär mycket kontakter, internt som externt, är det viktigt att du är jordnära, social och pedagogisk person som uppskattar möjligheten till många kontaktytor.

 

Om du vill arbeta i en organisation som varje dag med hög ambitionsnivå och framåtanda utvecklar framgångsrika företag, då hoppas vi att du hör av dig till oss!

 

I denna rekrytering samarbetar vi med Grimaldi Access och du söker tjänsten genom att skicka ditt cv och ansökan till apply@grimaldiab.se. Frågor kan vändas till Märta Grimaldi på 073-684 41 15.

 

Välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2018 men gärna så snart som möjligt då vi har ett löpande urval.